torsdag 23 februari 2012

Ett nytt liv på köpet

Författare: Emma Granholm
Antal sidor: 351 st
Genre: Vänskap

Sanna ska börja gymnasiet, hon ska läsa till fotograf.
    Hon väntar sig att allt ska bli som det var förut. Inga vänner. Alltid ensam.
    Men så visar det sig att hon blir vän med alla. Där finns Eddie med de dyra klockorna, Gloria med de långa benen, Jocke med de osmakliga skämten, perfekta Jennifer, rockiga Katrine och Jonna...      
    Plötsligt är Sannas dagar fullbokade, och det är äntligen kul att gå till skolan. Men kan man vara vän med alla?
    Allt går bra tills en dag då Sannas "hemligheter" avslöjas...
Hur långt skulle du gå för att slippa vara ensam?

Denna boken var mycket, mycket bättre än vad jag trodde! 
    Jag vet inte riktigt vad jag tycker om Sanna. Hon gör verkligen något oförglömligt, men hon verkar ändå snäll och gör det inte för att vara elak. Så det är svårt att säga vad jag tycker om henne, men jag gillar inte henne så mycket i alla fall...
    Det finns flera karaktärer i boken jag gillar: Eddie, Gloria, Samira, Fanny, Angelica... Personbeskrivningarna är verkligen bra!
    Den här boken känns väldigt levande, och så handlar den mycket om fotografi så man blir sugen att ta massa snygga bilder när man läser den.
    Läs den här boken, den är verkligen jättebra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺