tisdag 27 mars 2012

Dag 29: Favoritkaraktär

Hm, svår fråga. Så jag kan ge några förslag.

• Hermione Granger i Harry Potter. Jag har skrivit om henne innan här.
    Egentligen gillar jag fler i Harry Potter. Vad skulle egentligen böckerna vara utan Fred, George, Dumbledore, Ron och självaste Harry? Ingenting. Så jag kan inte riktigt svara på favoritkaraktär, för det finns så många jag gillar.
• Katniss och Peeta i Hungerspelen. Åh, vad vore böckerna utan dem, liksom? Men gillar även Prim och Rue till exempel. Och jag får absolut inte glömma Finnick!
• Po, Bitterblue och Katsa i "Tankeläsaren"... Älskar dem!

Tja, det är väl dem. Men hur ska en bra karaktär vara enligt mig, då? Snäll. Glad. Speciell på något sätt som gör att man blir nyfiken på den. Hemlighetsfull. Smart. Rolig. Fantasifull. Och mycket mer! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺