söndag 11 mars 2012

En dag till skänks

Författare: Anna Gavalda
Antal sidor: 150 st
Genre: Kärlek, vänskap

Tre syskon rymmer från ett tråkigt bröllop för att leta upp sin lillebror.
    De fyra syskonen, Simon, Lola, Vincent och Garance, är vuxna och under en enda dag får de tillsammans vara barn, antagligen för sista gången i deras liv.

Detta är den största bok jag läst, kolla själva: ;DDen är väldigt gullig, tycker jag! Det gjorde den ännu mer spännande att läsa, på något sätt.
    Egentligen så läser jag ju en annan bok, "Nuet är nu", men den är lite svår. Den hoppar mellan olika personer hela tiden. Just det är inte svårt att förstå, men den boken är ändå lite svår på något sätt...  Men väldigt bra!
    Mamma läste denna innan mig och hon sa att den var snabbläst och ganska lätt, och idag var jag sugen på något sådant. Jag satt ute när jag läste denna, skönt!
    Jag kan inte berätta mycket mer om handlingen, för... Det händer inte mycket mer än så. Inte som man kan berätta om i en recension, i alla fall. Det kanske låter tråkigt, men det är det absolut inte! Hela boken är som en novell på något sätt. Handlingen är väl inte direkt spännande, men det händer ändå små saker hela tiden som gör att man inte vill lägga boken ifrån sig.
    Språket är verkligen bra! Visst, det är inte direkt en massa fina ord, utan språket är mer naturligt. Boken är dessutom full av en massa fina citat. Det är svårt att skriva upp dem tyvärr, man måste liksom vara inne i handlingen för att förstå.
    Personerna är klockrena. Syskonens relation till varandra gillar jag verkligen. Karaktärernas personligheter är egna och välbeskrivna, det känns verkligen som man kände dem.
    Denna boken rekommenderar jag till den som vill ha något i gulligt format, roligt och lättläst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺