fredag 27 april 2012

Elva frågor från Emelie

Emelie (hon har en av mina favoritbloggar) har utmanat mig på elva frågor :D :D :D

1. Om du var tvungen att åka till en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med dig?
Min kamera (ta lite bilder), ett anteckningsblock (skriva i, man kanske får jättebra inspiration där) och en båt så jag kan ta mig hem.

2. Om du fick välja mellan att kunna flyga, simma under vatten utan att behöva komma upp och ta luft eller vara jättesnabb; vilket skulle du välja?
Flyga! :D Det har jag alltid haft som dröm. Jag kan ju flyga överallt, men jag kan inte simma i jorden eller springa i vattnet.

3. Skulle du vilja vara huvudpersonen i en bok eller i en film?
Det skulle ju vara väldigt coolt att vara huvudperson i en bok, bara jag inte behöver lämna mitt gamla liv för det. Och så är det ju ett plus om boken är bra ;)

4. Om du var tvungen att välja mellan att vara blind, döv eller stum, vilket skulle du välja?
Aldrig mer kunna se världen? Aldrig! Aldrig mer kunna höra fågelsång eller musik? Aldrig! Helst stum, för då kan jag ju prata teckenspråk i alla fall. Fast helst vill jag ju inte vara det heller...

5. Vad skulle du välja om du var tvungen att färga ditt hår grönt med gula slingor i, blått med orangea slingor i eller rosa med gröna slingor i?
Grönt med gula slingor, grönt och gult är somrigt och snyggt :3 (Skulle se väldigt ful ut i det hehe...)

6. Vilken plats skulle du välja att stanna för evigt på?
Kanske Nangilima från Astrid Lindgrens "Bröderna Lejonhjärta". Sagornas och lägereldarnas land där det finns stora, gröna skogar och sjöar. Om jag fick vara där med min familj :) Det skulle bli ensamt annars... Jag skulle vilja vara på Hogwarts också, men inte för evigt...

7. Vilken författare skulle du helst vilja träffa?
J.K. Rowling tror jag, fast det skulle vara fantastiskt att träffa Suzanne Collins också...

8. Tycker du om igelkottar?
Ja, de är så häftiga och gulliga!

9. Vilket djur skulle du helst vilja vara?
Ekorre! De äter nötter (man slipper fånga andra djur) och kan klättra väldigt bra. Dessutom är de små och kan gå in på ställen där inte människor kan vara :)


10. Hur många böcker finns i din bokhylla (på ett ungefär)?
Mellan 200 och 300 någonting!

11. Om ditt hus började brinna vem skulle du rädda av de här: Katniss, Ginny eller Alice?
Eftersom att jag gillar allihop är det svårt att svara... :S Helt omöjligt faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺