fredag 27 april 2012

Elva frågor från Mimsan

Här kommer svar på Mimsans (megabra blogg!) frågor!

1. Vilket land vill du helst resa till just nu?
Jag vill väldigt gärna läsa till ett varmt land med massa vilda djur och häftig miljö!

2. Vilken bok ångrar du att du läste?
"Message from Venus" av Tessa Krailing... Usch!


3. Är du rädd för spindlar, ormar eller sniglar?
Inte för typ att se en liten spindel, orm eller snigel på en promenad här hemma, men jag vill inte direkt ha den giftigaste spindeln, farligaste ormen eller en mördarsnigel i min säng. Men jag har ingen fobi för något av det, så jag skriker inte så fort jag ser det! ;)

4. Vilken bok har enligt dig det finaste omslaget?


















5. Vilken bok förtjänar mer ära än den får?

Jag vet inte... "Farliga minnen" av Eileen Dunlop vet typ ingen alls om att den finns så den kanske! 

6.  Vilken blogg är din favorit?
Alla de som finns på min Läsvärda bloggar-lista! :D Ni har fantastiska och inspirerande bloggar allihop! <3

7. Vilken genre läser du helst i?
Jag läser det mesta, men jag gillar fantasyböcker som också handlar om kärlek och vänskap.

8. Vad föredrar du för årstid?
Allihop av olika anledningar! På våren kommer fåglarna och blommorna, och det börjar grönska. På sommaren är det sommarlov och det är (oftast) varmt så man kan bada och äta glass, man kan vara ute utan att behöva ta på sig ytterkläder. På hösten fyller jag år, och det är så vackert med alla olika färger. Det är så mysigt då på något sätt. P¨å vintern är det jul och nyår. Så jag tycker om allihop :)

9. Dagdrömmer du ofta?
Japp! Jag funderar på olika saker som skulle kunna hända, på en ny idé till en bok eller något helt annat i princip hela tiden. Jag dagdrömmer jättemycket!

10. Skriver du ofta?
Ja, så mycket jag kan! Jag skriver recensioner på alla böcker jag läser och oftast skriver jag också på en berättelse eller bok. Jag skriver varje dag, fast på olika saker! Jag älskar verkligen att skriva :D

11. Julafton eller födelsedag? (Varför det ena eller det andra?)
Jag gillar båda, men om man får ta med all väntan före blir det nog julafton. Och på julafton ger man, man får inte bara. Men som sagt, jag gillar båda :)


1 kommentar:

  1. Jag hittar bara fler och fler saker som vi har gemensamt.... ;D

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺