lördag 14 april 2012

Följ dina drömmar

Författare: Coleen Murtagh Paratore
Antal sidor: 279 st
Förlag: Bonnier Carlsen
Serie: Bröllopsfixarens dotter 3
Originalets titel: Willa By Heart
Genre: Kärlek, vänskap

(Spoilervarning för de som inte har läst de andra två böckerna i serien!)
Sommaren har äntligen kommit och Willa ser fram emot att spendera sin tid med kompisar, böcker och så klart med Joseph.
    Men så kommer den mystiska och snygga Mariel till Cape Cod. Mariel vill inte bara ha samma roll i pjäsen "Vår lilla stad" som Willa, hon verkar också vilja ha Willas pojkvän, och han verkar vilja ha Mariel!
    Det blir en sommar fylld av hemligheter och överraskningar...
(Så, slut på spoiler.)


Den här boken var nästan bättre än de första böckerna i serien, i alla fall lika bra. Och precis som de två första handlade den här boken om böcker!
    Detta var en typisk sommarbok. Jag vet inte varför, men det känns verkligen så. En perfekt bok att läsa på stranden eller i en solstol någonstans. Fast egentligen kan man läsa hela serien på en gång, för texten är stor och handlingen är inte särskilt krävande så de går snabbt att läsa.
    Framsidan är verkligen snygg! Jag älskar somriga omslag :)
    Ett tips är att läsa ettan i serien innan man läser de andra, för annars förstår man inte så mycket...
    Det var väl det man kan säga om den här boken för att inte bli tjatig och bara säga hur bra plats och person-beskrivningarna, språket och allt annat är. Men detta är en lätt, somrig och bra bok som jag rekommenderar till de som inte vill läsa något som är jättekrävande utan något att sluka snabbt!

Minnesvärt citat:
'Jag blundar och ler. Jag kan föreställa mig alltihop.
"Nu kommer den", säger hon.
Och där är den.
En ny gryning.
En ny dag.
Tack.'
(Man förstår citatet bättre när man läst boken.)

Bokens första mening:
Ibland när jag ser solen stiga upp ur havet känns det som om jag ska spricka av tacksamhet mot denna vackra värld.

Betyg 7.5 av 10

2 kommentarer:

  1. Den här serien är så himla mysig! Älskar också att hon läser dn massa böcker som man får tips av :D

    SvaraRadera
  2. Det här låter som en bok för mig faktiskt, älskar böcker som har en känsla av sommar. :)
    Egentligen behöver de inte alltid handla om sommaren, utan det är den där känslan av att sitta utomhus i solen och läsa, åhh vad härligt!

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺