torsdag 21 juni 2012

Böcker A-Ö: D

Detta är de böcker som jag har läst:


Uppifrån och ner:
• David Copperfield - Charles Dickens
• De fem flodernas stad . Susanne MacFie
• De sju topparnas rike - Susanne MacFie
• De tre stjärnornas skog - Susanne MacFie
• De två vulkanernas dal - Susanne MacFie
• Delirium - Lauren Oliver
• Det är så logiskt alla fattar utom du - Lisa Bjärbo
• Den förtrollade ryttarstatyn - Pamela Kavanagh
• Den gröna cirkeln - Stefan Casta
• Den gyllene pendeln - William Corlett
• Den hemliga trappan - William Corlett (inte med på bild)
• Den långa flykten - Richard Adams
• Den oändliga historien - Michael Ende
• Den "riktiga" Elvis - Maria Gripe
• Den skarpa eggen - Philip Pullman
• Den stora spökräddningen - Eva Ibbotson
• Diabolo och lögnerna - Gabi Adam
• Djävulens märke - Magnus Nordin
• Doften av vanilj - Liina Talvik
• Domen - Clem Martini
• Du vet var jag finns - Rachel Cohn
• Dårhus - Ally Kennen
• Död mans kista (Pirates of the Caribbean, bok gjord på filmen)
• Dörren i trädet - William Corlett

Och nu de olästa:


• Delfin-räddningen - Lucy Daniels
• Delirium - Lauren Oliver
• Demonprinsessan - Peter Bergting
• Den yttersta stranden - Ursula K. LeGuin
• Där drömmar blir till - Emma Andersson
















Antal böcker: 29 st
Antal olästa: 5 st
Boken jag tycker minst om: "Den "riktiga" Elvis" gillar jag verkligen inte, så det får bli den.
Boken jag tycker mest om: "Delirium" eller "Den gröna cirkeln".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺