fredag 27 juli 2012

Dagbok för alla mina fans - Usla utsikter

Författare: Jeff Kinney
Antal sidor: 223 st
Förlag: Bonnier Carlsen
Serie: Dagbok för alla mina fans 4
Utgiven år: 2011
Originalets titel: Diiary of a Wimpy Kid: Dog Days
Genre: Humor

Äntligen sommarlov! Greg har tänkt spendera sommaren inomhus  och spela tv-spel, men hans mamma har andra planer. Hon har nämligen tänkt göra sommaren till den allra bästa någonsin - och för henne betyder inte det att spela tv-spel, utan att göra en massa roliga familjeaktiviteter tillsammans. Men det har Greg ingen lust med alls... Kommer hela hans sommar förstöras?
_________________________________________________________________________

Den här boken läste jag när "The Forest of Hands and Teeth" var som segast. Då hade jag lust med en lätt, snabbläst och rolig bok, och det är verkligen den här boken!

Även fast huvudpersonen, Greg, är väldigt elak och otroligt kaxig (han är den bästa person han vet och han är övertygad om att han kommer bli rik och berömd i framtiden), är han rolig ändå. Inte för att jag kan känna igen mig i honom eller något, men författaren är väldigt skicklig på att skriva så det bli roligt!

Sidorna i boken är randiga och det är nästan lika mycket bilder som text i den, och det är det som gör att den är så snabbläst - jag läste den på mindre än en timme.

Så, en jätterolig och snabbläst bok med en jätteknäpp men rolig huvudperson! Jag rekommenderar den här boken till den som vill ha något snabbläst och roligt att läsa. (Man behöver inte läsa serien i ordning, detta är min lillebrors bok och denna var den första han läste i serien och han förstod allt ändå... Så böckerna är fristående!)

Minnesvärt citat:
Jag hittade inget...

Bokens första mening:
För mig är sommarlovet inget annat än tre månader fulla av skuldkänslor.

Favoritkaraktär/er:
Greg, inte för att jag egentligen gillar honom utan för att han är rolig!

Saker från boken som inspirerar mig:
• Att den är rolig och att den är både tecknad och skriven :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺