söndag 1 juli 2012

Månadssammanfattning: Juni 2012

Böcker lästa:

• Fjärde sommaren - Ann Brashares
• Ful eller snygg - Scott Westerfeld
• De rätta - Scott Westerfeld
• De försvunna - Celia Rees
• Tankeläsaren - Kristin Cashore
• Monstrets dotter - Kristin Cashore
• Den perfekte vännen - Jonas Karlsson
• Matchad - Ally Condie
• Persikosommar - Jodi Lynn Anderson
• Häxmästaren - Peter Bergting
• Tusen strålande solar - Khaled Hosseini
• Himlen börjar här - Jandy Nelson
• Nästan hemma - Jean Kwok
• Mitt perfekta liv - Sarah Dessen
• Tid att dö - Anne Cassidy
• Harry Potter and the Sorcerer's Stone - J. K. Rowling
• Agnes Cecilia - Maria Gripe
• Beastly, ett odjur - Alex Flinn
• Det händer NU - Sofia Nordin

Antal böcker lästa: 19 st
Böcker på svenska: 18 st
Böcker på engelska: 1 st
Antal sidor lästa: 5407 st (genomsnittet är ungefär 285 sidor)
Sämsta bok: "Persikosommar" av Jodi Lynn Anderson. Den var absolut inte dålig, men jag har inte läst någon dålig bok den här månaden så det var den som var sämst! 
Bästa bok: Om man får räkna omläsningar så är det "Harry potter and the Sorcerer's stone", "Himlen börjar här" eller "Tankeläsaren". Om jag inte räknar med omläsningar så blir det "Monstrets dotter", men jag älskade "Matchad", "Mitt perfekta liv", "Tusen strålande solar" och "Tid att dö" också!

Kommentar: Jag har inte läst en enda dålig bok den här månaden, wihoo! :D Jag är förvånad över att jag har hunnit läsa så mycket trots att jag har varit sjuk två gånger... Så en superbra läsmånad tycker jag! Det enda är att jag måste börja läsa mer på engelska, men det ska jag försöka ändra på nu.

Vad som eventuellt händer denna månad: Jag ska läsa av mina låneböcker samt lite i "Sagan om ringen" och "Harry Potter"-serierna. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺