fredag 24 augusti 2012

8 saker ni kanske inte visste om mig

Jag har blivit utmanad av Iktoro att skriva ner 8 saker om mig själv ni antagligen inte vet. Så, då kör vi!

1. Jag älskar att klättra
Japp, det är sant. Jag älskar verkligen att klättra på det mesta. När jag var ungefär fem klättrade jag för första gången upp för ett rätt så livsfarligt berg med min lillebror och sedan dess har jag "bestigit" alla berg som finns i närheten. Jag älskar att klättra i träd också, var bäst på det i min förra klass haha! :)

2. Jag tycker det är väldigt roligt att skjuta med pilbåge
Sedan jag fick en pilbåge i början på sommaren har jag älskat det! (Och nej, det är inte bara för att jag är galen i Hungerspelen.) Har inte så mycket mer att säga om det än att alla borde pröva det, det är superkul! :D

3. Jag är bra på SongPop
Någon som spelar det? :) För er som absolut inte har den blekaste aning om vad jag pratar om så är SongPop en app till mobilen. Man tävlar mot andra i världen i musik - man ska kunna en låt eller en artist så snabbt som möjligt. Man har fyra alternativ att gissa på, och man tävlar i allt från jazz till modern rap. Och ja, jag är bra på det. I alla fall för att vara i min ålder. Inte för att skryta, men jag tror inte att så många i min ålder är jättebra på 70-talsmusik ;)

4. Jag älskar adventskalendrar
Ända sedan jag var liten har det varit viktigt för mig, och jag älskar alla sorts adventskalendrar! :D Särskilt sådana med citat, choklad eller presenter i :D

5. Jag har precis börjat på en ny skola och trivs som Harry på Hogwarts (eller ja... Nästan i alla fall ;))
Många av er vet nog att jag börjat på en högstadieskola nu och att hälften av undervisningen är på engelska, eftersom jag skrev det i min sommarsammanfattning. Men jag har inte berättat att jag verkligen trivs! Superbra klass med massa härliga kompisar, bra lärare, roliga ämnen... Och så klart engelskan! Det enda dåliga med min nya skola är att jag har mycket längre dagar än innan, på min förra skola gick jag till två alla dagar men nu går jag till halv tre-halv fyra någonting istället...

6. Jag lever på musik
De flesta som läst min blogg ett tag vet nog att jag verkligen älskar musik, men visste ni att jag knappt överlever utan den? Ibland blir jag helt galen och får panik om jag inte får höra en speciell låt. Vissa låtar kan jag lyssna på hur länge som helst bara för att den låten passar mig just då på något sätt. Ibland blir jag helt besatt av ett speciellt band eller någon artist och lyssnar nästan bara på den musiken ett tag, men det är oftast något av de artisterna/banden som varit mina favoriter ett bra tag som jag blir besatt av. Jag har också "udda" musiksmak enligt många i min ålder, eftersom jag ofta är ensam om att tycka att musik måste innehålla riktiga instrument och inte bara dataljud...

7. Jag är otroligt intresserad av rymden
Jag älskar att man inte riktigt kan förklara den. Som svarta hål tillexempel, eller att ingen vet hur stor rymden egentligen är, eller om det finns liv på någon annan planet än jorden... Jag har varit intresserad av rymden sedan jag först jobbade med den i F:klass. Ärligt, det finns knappt något som är mer intressant att tänka på!

8. Jag har lite udda tvångstankar
Om jag ska någonstans, undrar jag alltid om det är rätt håll och rätt tid. Sådana tvångstankar har jag ALLTID, till och med när jag är heeelt säker på att jag går rätt väg/tar rätt buss/är i tid.


6 kommentarer:

  1. Vad är det för nån skola du går på egentligen? I vilken stad? :)

    SvaraRadera
  2. Haha kommer ännu en kommentar här. När jag läste att du var bra på SongPop var jag tvungen att gå in på fb och prova. Finns ju där också :) Är väl kanske inte så jättebra, men det går framåt ;)

    SvaraRadera
  3. Wow. punkt 1, 6 och 8 stämmer precis in på mig 8D

    SvaraRadera
  4. Haha, känner igen mig en hel del :D

    SvaraRadera
  5. Jag har alltid velat skjuta med pilbåge! Fast mamsen o papsen skulle antagligen vara rädda för att jag skulle peta ut ögonen på någon...

    SvaraRadera
  6. Jag skuter pilbåge (det finns tyvär ingen klubb i närheten:("snyft"), klätrar mycket och är galet intreserad av rymden!

    Fast angående pilbågen så behöver jag en ny, min gamla är för liten...


    //Lisa

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺