torsdag 9 augusti 2012

Sommar för evigt

Författare: Jenny Han
Antal sidor: 270 st
Förlag: B. Wahlströms (tack för boken!)
Serie: Belly 3
Utgiven år: 2011
Originalets titel: We'll Always Have Summer
Genre: Kärlek

(stor spoilervarning om man inte läst "Sommaren jag blev vacker" och "Ingen sommar utan dig"!)

Belly har varit kär i två killar i sitt liv, båda med efternamnet Fisher. Men hon valde Jeremiah. Jeremiah som alltid fanns där, alltid ställde upp. Och efter att ha varit tillsammans med honom i nästan två år - till och med gått på samma college som han - är Belly helt säker på att hon valde rätt.
    Men så får hon veta att Jeremiah i princip har varit otrogen mot henne. Hon väljer att förlåta honom, och säger ja när han friar henne.
    Men ingen gillar att de ska gifta sig. Bellys mamma går till och med så långt att hon vägrar vara med på bröllopet. Då åker Belly hemifrån, till sommarhuset i Cousins, för att få vara ifred, tänka och planera.
    Men Conrad är där. Conrad som svek, men som fortfarande älskar henne. Och Belly börjar tveka. Kan hon verkligen gifta sig med Jeremiah om det betyder att hon förlorar Conrad? Vem är det egentligen hon är kär i?
___________________________________________________________________________

Åh, vad jag gillar den här serien. Den är verkligen fantastisk!

Jag har alltid gillat Jeremiah innan, men efter den här boken gör jag faktiskt inte det så mycket längre. Han bara dricker, festar och dessutom var han otrogen mot Belly. Och jag förstår inte att Belly förlät honom för det..? Conrad, däremot, blir bättre och bättre ju mer man läser i serien. I den här boken får man dessutom läsa ur hans perspektiv, och det gör att man får lära känna honom lite mer. Så om jag var Belly skulle jag lätt valt Conrad - hellre en som tittar på stjärnorna tillsammans med en än en som bara vill festa med en. Dessutom så är Conrad mer mystisk, och jag älskar mystiska karaktärer - de gör så man vill läsa vidare och få reda på mer om dem.

Alltså, slutet... Jag hade ingen aning om vad som skulle hända ens när jag var på det sista kapitlet! Herregud vad spännande det var! Jag ville ju att det skulle sluta som jag ville, men skriver jag om det slutade dåligt eller bra skulle det bli alldeles för avslöjande...

Jag vet faktiskt inte vilken bok jag gillar mest i serien. Jag gillar allihop på olika sätt! Den första är mest somrig på något sätt, den andra är mest sorglig och den tredje är mest spännande. Jag tycker verkligen mycket om den här serien, läs den!

Minnesvärt citat:
Det var så otroligt spännande att jag inte hann kolla efter något citat...

Bokens första mening:
När jag var liten brukade min mamma och jag titta på gamla musikaler på onsdagskvällarna.

Favoritkaraktär/er:
Conrad och Belly

Saker från boken som inspirerar mig:
•Att man inte har någon aning om vad som ska hända ens på de sista sidorna!
• Sommarkänslan, jag älskar den.
• Karaktär och plats-beskrivningarna!

2 kommentarer:

  1. Jag vill läsa den där bokserien nångång, har reserverat den på bibblan i typ en månad men den kommer aldrig! Blir så sur ibland ;D 2 bokbloggare har skrivit om den där och när blir det min tur :)

    SvaraRadera
  2. Sv: Exakt, när det inte blir som man vill försvinner det roliga ;)

    Wow... nej det var inte NÅGRA parenteser. Jag höll inte reda på dem...

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺