lördag 17 november 2012

Önskelista 2012

Mimsan skrev det här fina inlägget och jag blev inspirerad att gör ett liknande, hoppas det är okej ;) Jag har alltså skrivit ner vilka böcker jag vill ha i julklapp. Listan blev till och med längre än jag trodde, hehe... Och den kommer säkert fyllas på efterhand ;) Men här kommer den som den ser ut just nu i alla fall!

 
Den feta texten berättar vad det är för slags böcker som står under den, alltså är det en rubrik.
Den sneda röda texten berättar varför jag vill ha boken/böckerna som står ovanför den.

Först lite YA-böcker jag vill ha:
The Selection - Kiera Cass
Glitch - Heather Anastasiu
A Game of Thrones - George R.R. Martin
Tre böcker jag hört mycket bra om.
Ten - Gretchen McNeil
Meant to Be - Lauren Morill
Gravity - Melissa West
Har inte hört alls mycket om de här tre men de verkar väldigt bra, och det är kul att bilda sig en helt egen uppfattning ibland!
Catching Jordan - Miranda Kenneally
Har läst mycket om den och är verkligen nyfiken.
What's Left of Me - Kat Zhang
The Forsaken - Lisa M. Stasse
Between the Lines - Jodi Picoult & Samantha van Leer
Har inte hört så mycket om de här men de verkar otroligt bra!
Beautiful Creatures - Kami Garcia & Margaret Stohl
Har hört mycket om den och den verkar väldigt bra.
Saving Fransesca - Melina Marchetta
Lola and the Boy Next Door - Stephanie Perkins
Älskar några av författarnas andra böcker, så...
Just Listen - Sarah Dessen
This Lullaby - Sarah Dessen
Along for the Ride - Sarah Dessen
Keeping the Moon - Sarah Dessen
Ni som läst min blogg ett tag vet att jag älskar Sarah Dessen, tröttnar aldrig på hennes fina och somriga böcker.
Sisterhood Everlasting - Ann Brashares
Mer om huvudpersonerna i Systrar i jeans-serien, wohoo!


Sedan lite fortsättningar i serier:
Desires of the Dead - Kimberly Derting
The Last Echo - Kimberly Derting
Älskade "The Body Finder" så vill verkligen läsa de här!
Torn - Amanda Hocking
Ascend - Amanda Hocking
"Switched" är jättebra och framsidorna på de två böckerna är helt otroliga.
Cross My Heart and Hope to Spy - Ally Carter
Tyckte ettan var rätt bra och har hört att serien bara blir bättre och bättre.

Sedan lite svenska böcker jag är sugen på:
Chain Mai skicka vidare - Hiroshi Ishizaki
Läste om den här på Iktoros blogg och har velat läsa den sedan dess! 
Sista sommaren (med dig) Ann Brashares
Författaren har ju även skrivit "Systrar i jeans"-serien som jag gillar.
Nattens cirkus - Erin Morgenstern
Varma kroppar - Isaac Marion
Erebso - Ursula Poznanski
Många har läst och gillat de här böckerna så jag vill också bilda mig en uppfattning om dem!

Och så lite klassiker:
Emma - Jane Austen
Stolthet och fördom - Jane Austen
Förnuft och känsla - Jane Austen
Svindlande höjder - Emily Brontë
Läste ju "Jane Eyre" för ett tag sedan och den blev en av mina absoluta favoritböcker, så är otroligt sugen på att läsa mer klassiker! Åh, vill läsa dem mer och mer för varje gång jag tänker på dem...


Några böcker jag verkligen älskar men inte äger:
Vampire Academy - Richelle Mead
Frostbite - Richelle Mead
Shadow Kiss - Richelle Mead
Blood Promise - Richelle Mead
Spirit Bound - Richelle Mead
Last Sacrifice - Richelle Mead
Några av mina absoluta favoritböcker. Tror inte jag överlever så länge till om inte jag får läsa om dem snart... Vill ju läsa om bästa Rose och Dimitri igen!
Systrar i Jeans - Ann Brashares
Andra sommaren - Ann Brashares
Tredje sommaren - Ann Brashares
Fjärde sommaren - Ann Brashares
De här böckerna är inte i klass med Vampire Academy men de är väldigt bra och mysiga sommarböcker som jag skulle vilja äga!

Och lite andra böcker jag verkligen vill ha:
Harry Potter: Page to Screen - Bob McCabe
Behöver jag säga varför? 
Wreck This Box Boxed Set - Keri Smith
Om man inte vet vad det är så kan jag säga att det är böcker som hjälper en att bli mer kreativ. Googla eller sök på "Wreck This Journal" på weheartit.com för att se fantastiska bilder!
The Complete Peanuts Set (det finns olika årtal, vill ha allihop) - Charles M. Shulz
Älskar verkligen Snobben, så :)




2 kommentarer:

  1. Sv: Ja, visst är den. Helt unfreakingbelivable! <3 ;D

    Bland denna lista ser jag några böcker som jag också vill ha! :)

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken önskelista! :)
    Jag rekommenderar verkligen The Selection, Ten, Beautiful Creatures och Catching Jordan såklart. :)

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺