fredag 7 december 2012

7:e december 2012


Har haft en väldigt bra dag idag - hade kanske terminens sista prov (ett av de sista i alla fall), hade flöjtlektion, julhandlade och gick sedan på kalas och träffade lite av bästa släkten :) Det är verkligen mycket snö i Småland nu, något det aldrig brukar vara, så det är verkligen en positiv överraskning!

Dagens bok:

Tant Mittiprick - Betty MacDonald

Handling: Det här är en barnbok om en tant som är expert på bråkiga och tjuriga barn. Hon botar dem med alla möjliga sorters kurer som man aldrig tänkt på innan men som faktiskt funkar, i alla fall i den här boken!

Omdöme: En av mina absoluta favoritböcker när jag var mindre! Vet inte hur många gånger jag läst den faktiskt, läste den hela tiden innan. Älskade hela idén med boken och särskilt sista kapitlet när personerna i boken skulle leta efter en skatt...

Vad jag vill tacka den här boken för: Att den fick mig att älska att läsa, för ja, det var bland annat den här boken som fick mig att göra det. Den är så sjukt mysig, skulle vilja läsa om den snart!




.Ebbas julkalenderutmaning:

En bok som har ändrat din åsikt om något helt och hållet oviktigt
Svår men rolig fråga! Det här är kanske inte oviktigt, men Harry Potter-serien fick mig att älska ugglor, något jag kanske inte skulle göra riktigt så mycket om jag inte läst den.

1 kommentar:

  1. Tack vare Harry Potter köpte jag råtta, och blev helt kär i dom ;)

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺