tisdag 12 februari 2013

Top Ten Tuesday [4]

Top Ten Tuesday startades av den här bloggen. Det går ut på att man varje vecka ska göra en topp tio-lista på saker i ett visst ämne. Veckans ämne är Top Ten Favorite Romances!

10. Alexia Tarabotti och lord Maccon från Parasollprotektorat-serien! Först och främst för att de är så otroligt roliga att man inte vet var man ska ta vägen och för att jag älskar att läsa deras diskussioner/samtal.

9. Anna och St. Clair från "Anna and the French Kiss" för att de är så sjukt underbara båda två (särskilt St. Clair...).

8. Hazel och Augustus från en av de finaste och sorgligaste böckerna som någonsin skrivits, nämligen "The Fault in Our Stars". De är så fantastiska och det är helt omöjligt att inte falla för Gus. Jag älskar deras kärlekshistoria just för att den är så fin och sorglig.

7. Katniss och Peeta från The Hunger Games för att deras kärlekshistoria är så fin, sorglig (inte på samma sätt som Hazels och Augustus men ni fattar nog vad jag menar) och behöver jag ens nämna hur underbara de båda karaktärerna är? (Fast Finnick är fortfarande bäst. <3)

6. Mr. Rochester och Jane Eyre från just "Jane Eyre" för att det är de karaktärerna som gör att jag älskar den boken så otroligt mycket. De passar så otroligt bra ihop och jag älskar verkligen att läsa om dem!

5. Auden och Eli från "Mycket mer än så" för Sarah Dessen är så bra på att göra karaktärer (och då särskilt sådana för tjejer att falla för, som Eli till exempel) och för att deras berättelse är så fin så man inte vet vad man ska ta sig till.

4. Macy och Wes från "Mitt perfekta liv" av samma anledning som Auden och Elis :) Älskar karaktärerna och att läsa om dem är bland det bästa som finns.

3. Joe och Lennie från "Himlen börjar här" för att de och deras relation är så unfreakingbelievable. <3

2. Rose och Dimitri från Vampire Academy. Egentligen borde de komma på delad förstaplats men ändå. De är några av mina absoluta favoritkaraktärer och jag älskar att läsa om dem av alla anledningar - en av dem är att de är så otroligt roliga, särskilt Rose! Och Dimitri är ju bäst förstås...

1. Po och Katsa från "Tankeläsaren". Har älskat dem sedan första gången jag läste boken och kommer nog aldrig sluta. Det finns något otroligt fantastiskt med dem som inte går att förklara! <3

Att jag först och främst tänkte på killarna i kärleksparen när jag gjorde listan var det väl ingen som märkte? Nej, tänkte väl det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺