fredag 2 augusti 2013

Månadssammanfattning: juli 2013

Ännu en lite försenad månadssammanfattning... Men var i Köpenhamn och Malmö igår och kom hem sent så hann tyvärr inte blogga. Men nu kommer den i alla fall! :D

Lästa böcker:

• Himlen börjar här - Jandy Nelson (omläsning)
• Will Grayson, Will Grayson - John Green & David Levithan (omläsning)
• Erebos - Ursula Poznanski
• Just Listen - Sarah Dessen
• Liesl & Po - Lauren Oliver
• Välkommen hem - Johanna Lindbäck
• Liv & Lovisa - Emma Granholm
• Twenty Boy Summer - Sarah Ockler
• Hål i huvudet - Jenny Jägerfeld (recension kommer)
• Jokern - Markus Zusak (omläsning, recension kommer)

Antal böcker: 10 st
Böcker på svenska: 7 st
Böcker på engelska: 3 st
Omläsningar: 3 st

Bästa bok:

Helt ärligt läste jag ingen jättebra bok om man inte räkna omläsningar i juli. Jag gillade verkligen "Just Listen" och "Erebos" men ingen av dem är nya favoriter, tyvärr. Alla tre omläsningar däremot är favoriter jag var sugen på att läsa om!

Sämsta bok:
Var inte sådär jätteförtjust i den här boken. Den är tänkvärd och annorlunda men jag avskydde karaktärerna och varken språket eller sättet att skriva var särskilt bra.

Kommentar: Har läst tio böcker vilket är rätt bra. Skulle jag däremot kommentera hela månaden över huvud taget skulle jag säga UNDERBAR. Har hittat på en massa roliga saker med familjen och kompisar, Alba har varit här, jag har träffat mina kusiner väldigt mycket och kanske först och främst haft otroligt bra väder. Så ja, det har varit perfekt läsväder, men det har också varit perfekt väder för en massa annat. Skulle jag ändra något med den här månaden om jag hade chansen? Nej. Vilket betyder att jag måste vara nöjd med läsningen, eller hur? :)

Vad som eventuellt händer den här månaden: Har köpt 7 (!) nya böcker i juli, vilket är väldigt mycket för mig (det kommer ett inlägg om mina senaste inköp lite senare) så jag ska försöka läsa några av dem. Jag har redan läst om "Ibland bara måste man" av David Levithan, vilken var min två-dagars-semester-bok, och älskade den ännu mer än första gången jag läste den. Har precis börjat på en omläsning av "Jellicoe Road" av Melina Marchetta. Jag har ett recensionsex hemma och minst ett är påväg, jag har två låneböcker kvar att läsa samt en massa böcker i bokhyllan jag är jättesugen på. Har en massa roligt att läsa! :D





1 kommentar:

  1. Hade typ exakt samma åsikt kring Liv & Lovisa. Jag hatade karaktärerna, speciellt Livs så kallade "bästa vän" och love interest som övergav till att hata henne på nolltid O_o Borde inte flera års vänskap räknas överhuvudtaget?

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺