söndag 1 september 2013

Månadssammanfattning: Augusti 2013

Det var ju just början på augusti..? Jaja, är i alla fall inte helt ledsen över att det är september: på fredag släpps Atlas, Coldplays låt som är soundtrack till Catching Fire, jag fyller år och dessutom är det ju Bokmässa! :D

Lästa böcker: 

• Ibland bara måste man - David Levithan (omläsning)
• Jellicoe Road - Melina Marchetta (omläsning)
• The Tales of Beedle the Bard - J.K. Rowling
• Kretsen - Maggie Stiefvater (recension kommer)
• Livet efter dig - Jojo Moyes (recension kommer)
• City of Ashes - Cassandra Clare (recension kommer)

Antal böcker: 6 st
Böcker på svenska: 4 st
Böcker på engelska: 2 st
Omläsningar: 2 st

Bästa bok:


Den här serien kommer bli min död. 

Sämsta bok:

Har läst så bra böcker i Augusti att det inte går att välja vilken som är sämst. :D

Kommentar: Inte så många böcker, men det är kanske inte så konstigt med tanke på att skolan har börjat och så. Men är väldigt nöjd ändå! Två omläsningar på två av mina favoritböcker, två riktigt bra böcker och två nya favoriter. Inte en enda dålig eller ens halvbra bok, utan bara en massa jättebra böcker. :D

Vad som eventuellt händer den här månaden: Jag ska läsa "Insurgent", som är ett recensionsex, och sedan bara fortsätta med mina olästa. Har ett otroligt lässug just nu och dessutom vet jag att jag kommer få en himla massa bra böcker i födelsedagspresent (hehehe) och sedan köpa massa böcker på bokmässan. Ska försöka hinna läsa så mycket som möjligt med skolan och så, och att jag känner mig extra bokgalen och lässugen just nu gör det inte svårare direkt! :D


2 kommentarer:

  1. Gör Coldplay sountracket? coolt..

    SvaraRadera
  2. Jag längtar så sjukt himmla mycket till fredag! Coldplay+Hunger games : catching fire = Min död...

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺