onsdag 30 oktober 2013

Day 7: A scene that made you cry

Det finns bara en scen i hela serien som får mig att gråta även om alla tre böckerna är väldigt sorgliga, och jag tror nog alla kan gissa vilken scen det är - självklart den när Finnick dör. Första gången jag läste det var jag helt i chock, läste om det flera gånger och trodde först att det var en missuppfattning och att han snart skulle komma tillbaka, men när jag fattade att han inte skulle göra det… Som sagt gråter jag inte ofta till böcker, men det är helt omöjligt att inte gråta när man läser det. Och andra gången jag läste det var det definitivt inte mindre sorgligt. Nej, jag vill inte ens tänka på det. Att scenen utöver att den handlar om när min favoritkaraktär dör dessutom är väldigt välskriven och fin gör inte det hela bättre. 



1 kommentar:

  1. För mig var det nog jobbigare när Prim dog, det kändes så oväntat och onödigt och hemskt :/

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺