söndag 3 november 2013

Day 11: Something you hate about the series

Åh… Det var ju svårt. Att den tar slut? Att Finnick dör? Att Prim dör? Eftersom Hunger Games är en av de absolut bästa serierna någonsin finns det ju inte direkt jättemycket jag hatar, men ska jag nämna något så är det väl det. Finnick dog innan han fick träffa sin son, och bara det att han dog hatar jag otroligt mycket. Som alla vet var är han min favoritkaraktär någonsin, så ja… Jag kan erkänna att jag verkligen hatade Suzanne Collins när hon dödade honom. Katniss gjorde allt för att skydda Prim, och i sista boken dör hon. Åh, hon skulle ju verkligen inte dö! Inte Prim! :( Det är nog det som jag hatar med serien - snälla författare som skriver böcker med underbara karaktärer, döda dem inte. Det förstör läsare helt och hållet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺