söndag 24 november 2013

NaNoWriMo 2013

Det här året bestämde jag mig för att för första gången vara med i NaNoWriMo - alltså försöka skriva 50000 ord under november månad. Och tidigare idag klarade jag det faktiskt. Trodde knappt att jag skulle hinna med allt skolarbete, men jag har faktiskt haft tid att skriva varje dag förutom en (när jag var på Catching Fire-premiären). Det har verkligen varit hur kul som helst!

Är så himla glad att jag skrivit en berättelse jag knappt tvivlade på över huvud taget. Jag har haft den i huvudet i några år nu, fast i lite olika former, och nu har det verkligen känts rätt. Jag gjorde en kapitelplanering några dagar innan det började och jag kände mig sugen på att skriva varenda kapitel, så det var inga problem att känna sig inspirerad. Jag har också en spellista som passar min berättelse perfekt, och det hjälpte också en hel del. När jag skriver något kommer jag ofta en bit innan jag kommer på att berättelsen kanske inte var så speciell ändå, och kanske inte ens något värt att fortsätta med. Men den här berättelsen har bara växt mer och mer för varje gång jag tänker på den, och det är verkligen häftigt att något som började med en idé (eller med musik för min del) kan bli så stort.

Men boken är inte slut än - det är fortfarande två ganska stora händelser kvar och jag är bara halvvägs enligt min kapitelplanering. Är väldigt sugen på att fortsätta skriva, och jag har aldrig blivit så… fäst vid en egen berättelse förut. Och jag har verkligen fattat tycke för mina karaktärer, så jag måste skriva vidare bara för att se vad som händer med dem, även om jag har det ganska klart för mig.

Så - det är anledningen till att uppdateringen sett ut som den gjort i november. Har inte haft så mycket tid till att läsa, men nu känns mina olästa böcker mer lockande än någonsin. NaNoWriMo har verkligen inte varit negativt på något sätt! :)





3 kommentarer:

  1. Oj gu vad roligt! Man skulle inte råka få läsa den nån gång? :D

    SvaraRadera
  2. Oj, vad duktig du är! Jag skulle aldrig klara av det, jag klarar aldrig av att skriva mer än två-tre sidor innan jag kommer på en bokidé som jag tycker är ännu mer briljant och tröttnar xD

    SvaraRadera
  3. Gud vad duktig du är! Själv klarar jag knappt skriva ihop en liten novell :D

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺