lördag 1 februari 2014

Månadssammanfattning: januari 2014

Lästa böcker:

• Cinder - Marissa Meyer
• Jag är ju så jävla easy going - Jenny Jägerfeld
• Nyckeln - Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
• Bridge to Terabithia - Katherine Paterson
• Kodnamn Verity - Elizabeth Wein

Antal böcker: 5 st
Böcker på svenska: 4 st
Böcker på engelska: 1 st

Bästa bok: "Nyckeln", helt klart! En av de bästa böckerna jag någonsin läst. Tyckte otroligt mycket om "Kodnamn Verity" också och även "Cinder" var väldigt bra.
Sämsta bok: "Bridge to Terabithia" är en otroligt bra berättelse jag ville läsa just för att filmen är så bra, men jag tror jag borde läst boken innan jag såg filmen så boken kändes liksom lite kort. Varken den eller "Jag är ju så jävla easy going" är dåliga men de andra tre är bättre!

Kommentar: Har inte läst så många böcker den här månaden, både på grund av skolan och på grund av annat. Har heller inte haft någon jätteläslust, tyvärr. Hoppas den kommer tillbaka nu i februari! Har i alla fall läst tre riktigt bra böcker så är väl rätt nöjd ändå. (Anledningen till att jag inte recenserat någon än är att jag fortfarande recenserar böcker jag läste i december. Ska verkligen försöka komma ikapp med recensionerna snart!)

Vad som eventuellt händer i februari: Ska nog läsa lite nya böcker, och sedan fortsätta med några olästa och kanske någon omläsning. Har inte planerat så mycket än :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺