torsdag 15 maj 2014

Prao på biblioteket, dag 4

På morgonen var jag med och gjorde kontorsarbete igen. På Växjö biblioteks hemsida finns en funktion där man kan se precis var i biblioteket en viss sorts böcker finns, och den har inte blivit uppdaterad på ett tag så kartan måste ändras lite då de flyttat runt lite på biblioteket. Så först var jag med och kollade vilka förändringar som skett och hur kartan skulle uppdateras.

Sedan var jag med i receptionen ett tag. Jag fick bland annat se hur böckerna som lämnats tillbaka sorteras och annat som de som jobbar i receptionen och i närheten av den arbetar med. Sedan fick jag vara med och skylta med böcker om hälsa, trädgård, företag, träning och resor. Sedan fick jag vara med en som jobbar med skivor och tidskrifter samt se hur det fungerar att köpa in sådant.

Efter lunch var jag först i något som kallas mediehallen där man sätter etiketter, registrerar och fixar annat med nyinköpta böcker, filmer och skivor. Allra sist var jag med i en datasal där man kan få hjälp med till exempel att ladda ner e-böcker eller annat.

Sedan är det också så att alla som praoar på biblioteket får en bok. Jag hittade "Drömtjuvarna" av Maggie Stiefvater vilket är perfekt - jag har nämligen den som e-bok, men kommer mig nästan aldrig för att läsa e-böcker och eftersom den första boken var så bra vill jag ju så gärna läsa tvåan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺