söndag 20 juli 2014

Särskild

Författare: Nene Ormes
Antal sidor: 279 st
Förlag: Styxx Fantasy
Serie: De sära 2
Utgiven år: 2012
Originalets titel: Särskild
Genre: Fantasy

Sedan Udda räddade Daniel och lämnade de sära och deras värld bakom sig har hon varit drömlös - tills nu. Drömmen om flickan som hoppar ner i drömmen vill inte lämna Udda och hon bestämmer sig för att leta upp Hemming och Oraklet, som lovade att de skulle ses igen.
    Men att vara en drömmare som Udda är inget särskilt populärt bland de sära. Under festivalen i Malmö samlas fler sära där än någon annan gång på året och Udda kunde inte valt ett sämre tillfälle att leta upp Hemming och de andra igen. Hon blir förföljd och hatad av de flesta sära hon träffar - och varför vill ingen berätta något för henne?
________________________________________________________________________

Jag gillade verkligen ”Udda verklighet” så mina förväntningar på den här boken var rätt höga. Det allra bästa med första boken var att den var så otroligt spännande och nästan omöjlig att sluta läsa i - men tyvärr var inte den här boken lika bra.

I början verkade det ganska spännande - men sedan gick halva boken och tillslut hela utan att det kändes som det verkligen gick igång. Det blev aldrig jättespännande och man hade aldrig problem med att lägga boken ifrån sig, även om man ville veta vad som skulle hända. Jag kan egentligen knappt säga vad som var den största händelsen i boken - början och slutet var rätt spännande men det där emellan kändes bara som en transportsträcka. Hela den här boken kändes rätt mycket som en transportsträcka om jag ska vara helt ärlig.

Man får inte läsa lika mycket om karaktärerna i den här boken heller, och jag saknar verkligen det. Jag vill läsa mer spännande, unika och intressanta saker av Nene Ormes - som ”Udda verklighet”. Jag hoppas att hon skriver mer om Udda som är mer likt den första boken än den här!

Jag gillar den här boken, men den är inte lika bra som ettan och jag hoppades på lite mer. Men jag rekommenderar den ändå till de som läst första boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺