onsdag 9 juli 2014

Sommarläsning 2014

Trots att jag inte haft så mycket tid att blogga hittills i sommar har jag haft desto mer tid att läsa - och här kommer fler böcker jag tänkt läsa så snart som möjligt!


(Högst upp längst bort) 
The Moon and More - Sarah Dessen
Den här boken fick jag i höstas men ville spara tills sommaren. Jag läste ut den idag och gillar den verkligen, även om det inte är författarens bästa!

Two Boys Kissing - David Levithan
Jag gillar verkligen Levithans böcker och vill ha läst allihop, så därför kunde jag inte låta bi att låna den här när jag såg den på biblioteket. Jag har redan läst den så recension borde komma ganska snart!

Jellicoe Road - Melina Marchetta
Alla som följt min blogg ett tag vet hur mycket jag älskar den här boken, och jag har velat läsa om den på engelska sedan jag först läste ut den. Jag läste den för ungefär en vecka sedan och älskar den bara mer och mer. ♡

The Extraordinary Adventures of Sherlock Holmes - Arthur Conan Doyle
Jag köpte som sagt den här boken i England och håller på med den just nu - samtidigt som jag ser om TV-serien. Även om de är så olika är det häftigt att se vart berättelsen kommer ifrån!

Attachments - Rainbow Rowell
Även den här boken köpte jag i England och ser fram emot att läsa den eftersom jag älskat Rainbow Rowells andra böcker :)

Anna and the French Kiss - Stephanie Perkins
Det här är en av mina absoluta favoritböcker och jag vill verkligen läsa om den.

Hallowed - Cynthia Hand
Jag älskade "Unearthly" så ser verkligen fram emot att läsa den här!

Låt vargarna komma - Carol Rifka Brunt
Herregud vad bra den här boken är. Även om jag vet hur mycket jag kommer ångra det (den är trots allt en av de sorgligaste böckerna jag läst) vill jag verkligen läsa om den.

Harry Potter and the Philosopher's Stone - J.K. Rowling
Efter att ha besökte The Making of Harry Potter blev jag verkligen hur sugen som helst på att läsa om serien igen ♡

Perfect Chemistry - Simone Elkeles
Det här verkar inte riktigt vara min typ av bok men efter allt bra jag hört om den vill jag läsa den ändå.

Unspoken - Sarah Rees Brennan
Och den här boken har jag till och med hört ännu mer bra om. Ser verkligen fram emot att läsa den!

Rekviem - Lauren Oliver
Med tanke på hur mycket jag gillar de första böckerna är det bara konstigt att jag inte läst den här än...

Unravel Me - Tahereh Mafi
Jag har den här som e-bok men föredrar verkligen att läsa riktiga böcker så lånade hem den här när jag såg att den fanns inne. 

City of Fallen Angels - Cassandra Clare
Har faktiskt läst nästan halva boken redan men sedan kom andra böcker i mellan. Tänkte läsa klart den här ganska snart i alla fall!

Den femte vågen - Rick Yancey
Har hört väldigt blandade åsikter om den här boken och kan också vara den sista som läser den, hehe. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺