onsdag 24 september 2014

Hallowed

Författare: Cynthia Hand
Antal sidor: 403 st
Förlag: Harper Teen
Serie: Unearthly 2
Utgiven år: 2012
Originalets titel: Hallowed
Genre: fantasy, kärlek
Språk: engelska

(Spoilervarning om man inte läst "Unearthly"!)

Clara vet inte riktigt vad hon ska tänka längre. Valde hon rätt när hon räddade Tucker vid elden, eller skulle hon följt sin vision? Ska hon lita på sina känslor för Tucker eller är hon och Christian verkligen menade för varandra? Ju mer Clara får veta om livet som ängel, ju mer osäker blir hon.
    Samtidigt får Clara en ny vision - någon hon älskar kommer dö om några månader. Hur ska hon kunna få reda på vem det är - och stoppa det? Det enda Clara vet är att elden bara var början.
__________________________________________________________________________

Jag brukar nästan aldrig läsa sådana här böcker, men det är något med Unearthly-serien som gör att jag verkligen gillar den. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad, men kanske är det för att Cynthia Hand skriver så man inte vill sluta läsa. Man får reda på mer och mer saker hela tiden och det gör att det bara blir mer spännande. Världen Cynthia Hand skriver om är genomtänkt och intressant.

Jag gillar verkligen karaktärerna, och kanske särskilt Clara. Hon känns äkta och man kan känna igen sig i henne. Jag gillar Christian också men är inte helt säker på vad jag tycker om Angela och Tucker. Sedan ser jag fram emot att läsa mer om Claras bror och pappa, det känns som att de kommer göra berättelsen ännu mer intressant.

Berättelsen känns fortfarande originell och verkligen inte förutsägbar. Jag la knappt ifrån mig boken en enda gång och det händer många saker hela tiden som gör att man får veta mer om världen, karaktärerna och alla frågor.

Egentligen är den här boken kanske inte så speciell, men det är något med den som gör att jag tycker rätt mycket om den. Jag ser fram emot att läsa den sista delen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺